Zvládání projevů agresivního chování u klientů sociálních služeb a možnosti prevence

8 hodin (1 den) - pouze na zakázku

O kurzu

Agrese je nepříjemná, negativně ovlivňuje klima poskytované služby a může být i nebezpečná pro pracovníky i ostatní klienty.

Těžiště kurzu, který vede lektor se zkušeností v nízkoprahovém zařízení, spočívá v nácviku řešení praktických modelových situací a ve sdílení dobré praxe s agresivním klientem ze služeb prevence. 

 Co se v kurzu naučíte:

  • vymezíte si, co je agresivní chování, jak se může projevovat a z jakých příčin vznikat
  • dozvíte se, jak lze některým projevům agrese ve vaší službě předcházet (koncept HALT aj.)
  • naučíte se akutní projevy agrese vyhodnocovat a vhodně na ně reagovat
  • získáte praxí osvědčené tipy, které pomáhají snížit agresi v konfliktu (technika odvedení pozornosti, deeskalace, Win win, dodržování bezpečné vzdálenosti aj.)
  • ukážete si, jak konfliktní situace konstruktivně rozebrat a jak jejich závěry využít v krizových plánech
  • dozvíte se praktický návod jak sestavit krizový plán a nastavit míru rizik u konkrétního klienta
  • získáte větší jistotu pro práci s agresí a snížíte svoji hladinu stresu

V kurzech na zakázku, které probíhají přímo v organizacích, může po dohodě lektor s pracovníky projít prostory pro poskytování služeb a vyhodnotit je z pohledu bezpečnosti - probrat riziková místa, únikové cesty, apod.

Pro koho je kurz určený

Rozsah kurzu

8 hodin (1 den)

Místo konání

Diakonická akademie, Belgická 22, Praha 2

Akreditace

MPSV

Lektor/ka

Bc. Jiří Šmahlík

Doporučený počet účastníků

8 - 12

Manažer/ka kurzu

Jana Neužilová

Telefon: 731 631 413

E-mail: jana.neuzilova@diakonicka-akademie.cz

Čas konání

9:00 - 16:30 hod.

Reference od účastníků

  • Celý kurz byl vynikající. Skvělý přístup lektora, ochota vyjít vstříc, komunikativnost, návody pro praxi. Lektor znalý věci, ví, o čem mluví.

  • Velmi praktické rady ohledně technik a příklady z vlastní zkušenosti, kterých měl lektor nepřeberné množství. Díky, že se kurz konal i teď v takto náročné době.

  • Profesionální vedení kurzu a skvělé vystupování lektora. 

  • Moc oceňuji, že jsem v dnešní době nemusel cestovat na kurz 150 Km. Online kurz se mi líbil, lektor vyučoval srozumitelně, nemám připomínek.

  • Celý kurz byl velmi zajímavý a myslím i velmi užitečný pro práci v azylovém domě. Dozvěděla jsem se, jak předcházet a zvládnout agresi klienta. 

  • Díky kurzu jsem se poučila, jak pracovat se slovní agresí a nabyla jsem mnoho dalších poznatků. 

  • Ráda bych uplatnila nabyté znalosti z oblasti prevence (snižování napětí) 

  • Lektor byl schopný ihned reagovat a podat další informace. Celý kurz byl zajímavý.

  • Díky za přínosný kurz. On-line výuka mi vyhovuje daleko víc jak klasický kurz, proto bych já uvítala tuto formu výuky i v příštím roce, bez ohledu na Covid.

  • Nejužitečnější část kurzu bylo rozebrání situací v jednotlivých zařízeních a okamžitá reakce lektora, jak postupovat, na co se zaměřit.

  • Přínosné pro mou práci byly signály varování před výbuchem vzteku a agrese u klienta. Určitě využiju aktivní naslouchání, pevné vystupování, usměrňování negativních pocitů.

  • Školení mě příjemně překvapilo, určitě se mi podaří spoustu věcí využít v praxi. Děkuji panu lektorovi.