Manažerská akademie I.

80 hodin (5 x 2 dny)

Termíny

23.11. 2017
PLNĚ OBSAZENO Přihláška
29.11. 2017
PLNĚ OBSAZENO Přihláška

O kurzu

Manažerskou akademii jsme koncipovali na základě zkušeností se systematickým vzděláváním manažerů v komerční oblasti a do MA jsme převzali to, co se nejlépe osvědčilo a co v praxi funguje. I většina lektorů je vybrána tak, aby měli zkušenosti jak s komerční, tak i se sociální oblastí, což považujeme za velmi důležité. Kurzy jsou interaktivní s minimem teorie, hodně věcí si účastníci vyzkoušejí formou her a cvičení.

Manažerskou akademii tvoří 4 dvoudenní kurzy a 2 jednodenní kurzy.
Doba konání Akademie je podzim - jaro tak, aby účastníci získali akreditované vzdělání na 2 roky.

Pro koho je určena:

  • pro vedoucí pracovníky střední linie
  • pro sociální pracovníky
  • pro ty, kteří se na svoji manažerskou funkci chystají a připravují

Témata:

1. Osobnost a role manažera (16 hodin)

Lektorka: Mgr. Zdena Tmějová

  • dokážete si vymezit svoji roli manažera a odlišit ji od dalších rolí na pracovišti
  • zjistíte, jaký jste typ osobnosti podle testu MBTI a ujasníte si svoje silné a slabé stránky
  • zjistíte, jak reagujete v manažerské zátěži
  • zhodnotíte svůj manažerský potenciál v praxi a s pomocí lektora si vytvoříte strategii svého rozvoje
  • posílíte svoje sebevědomí, motivaci, přirozenou autoritu a manažerskou sebejistotu

2. Vedení týmu a motivace (16 hodin)

Lektorka: Ing. Helena Chvátalová

  • získáte ucelenou představu o úspěšném vedení pracovního týmu
  • identifikujete svůj preferovaný styl řízení a naučíte se efektivněji uplatňovat svoje manažerské dovednosti
  • dozvíte se, jak rozvíjet a nefinančně motivovat svůj tým
  • dokážete hledat alternativní přístupy ke zvládání obtížných situací v týmu a vyvarujete se chyb a omylů

3. Komunikace vedoucího pracovníka nejen s podřízenými (16 hodin)

Lektorka: Mgr. Patricie Chvojková

  • naučíte se zadávat úkoly podřízeným metodou SMART - metodou, která - pokud se správně používá - funguje a - přináší výsledky
  • dozvíte se, jak plnění úkolů přiměřeně kontrolovat
  • natrénujete si motivační zpětnou vazbu
  • dozvíte se a vyzkoušíte si, jak chválit a jak konstruktivně kritizovat své podřízené
  • posílíte svoji dovednost zvládat nepříjemné situace s podřízenými (a s nepříjemnými podřízenými)
  • získáte větší jistotu při komunikaci a snížíte hladinu stresu

4. Time Management a delegování (16 hodin)

Lektor: Mgr. Josef Tůša

  • získáte přehled, jak doopravdy trávíte svůj čas a najdete svoje časové rezervy
  • naučíte se stanovit své pracovní i životní priority a efektivně s nimi pracovat - dokážete zvládat to, co je podstatné a důležité
  • dozvíte se, jak plánovat a jak to udělat, aby plánování fungovalo
  • naučíte se delegovat (a dozvíte se, že mezi delegováním a zadáváním úkolů je velmi podstatný rozdíl)

5. Psaní dokumentace (8 hodin)

Lektorka: Mgr. Eva Provazníková

  • formální úprava dokumentace, vhodné a nevhodné formulace
  • poslání a způsoby vyhodnocování kvality poskytované skužby (st.1 a15)

6. Vedení porad (8 hodin)

Lektorka: Ing. Helena Chvátalová

  • naučíte se rozlišovat jednotlivé typy porad, jejich účel a specifické cíle
  • seznámíte se se zásadami efektivní porady a dozvíte se, jak takovou poradu připravit
  • vyzkoušíte si vedení porady v praxi
  • získáte řadu tipů pro řešení náročných situací při poradě (jak na obtížné účastníky, co dělat, když jsou účastníci pasivní, jak zařídit, aby příspěvky byly skutečně k věci, apod.)

Rozsah: 5 x 16 hodin + závěrečná prezentace

Akreditace: účastníci získají za každý kalendářní rok osvědčení na akreditované vzdělávání v rozsahu minimálně 24 hodin tak, aby splinili vzdělávací povinnost na 2 roky.

Pro koho je kurz určený

Rozsah kurzu

80 hodin

Místo konání

Diakonická akademie, Belgická 22, Praha 2

Akreditace

MPSV

Lektor/ka

Mgr. Z. Tmějová, Ing. H. Chvátalová, Mgr. P. Chvojková, Mgr. J. Tůša, Mgr. E. Provazníková

Doporučený počet účastníků

8 - 12

Cena

12.300 Kč

Manažer/ka kurzu

Renata Andršová

Telefon: 733 167 715

E-mail: renata.andrsova@diakonie.cz

Čas konání

 

Termíny 1. běhu:

Termíny 2. běhu:

Termíny 3. běhu:

20. - 21. 9. 2017

23. - 24. 11. 2017

 29. - 30. 11. 2017

18. - 19. 10. 2017

13. - 14. 12.2017

 23. - 24. 1. 2018

30. 11. - 1. 12. 2017

9. - 10. 1. 2018

 21. - 22. 2. 2018

25. - 26. 1. 2018

8. - 9. 2. 2018

 22.- 23. 3. 2018

28.2. - 1. 3. 2018

27. - 28. 3. 2018

 16. - 17. 4. 2018

 

Reference od účastníků

Díky MA jsem blíže poznala sama sebe a lépe poznala a pochopila svůj tým. Poznala jsem se s odborníky a inspirativními lidmi, kteří mi pomohli posunout se dál v kariérním i osobním životě. Již během probíhajícího kurzu jsem pozorovala na sobě i svém týmu výsledky.

V kurzu jsme si mohli všechno vyzkoušet a natrénovat a pak už jen přijít do práce a začít to používat.

V sociálních službách je známo, že ke klientům je potřeba přistupovat individuálně, ale až na kurzu jsme si uvědomila, že je tak třeba přistupovat i ke kolegům a podřízeným, používat situační vedení a zadávat úkoly s ohledem na to, co komu sedí. Přináší to pak výsledky.

Za největší přínos MA považuji, že člověk pozná sám sebe, získá různé informace a vědomosti. To má vliv na to, že si je sám sebou jistější. Když si je jistější sám sebou, je vyrovnanější a má k sobě úctu, je to vidět i na venek. Bez úcty k sobě nemůže mít úctu ke klientům.

Díky kurzu jsem se ukotvila a uvědomila si, co chci a co nechci.

V MA jsem se naučila vést tým, porady a motivovat podřízené. Díky typologii osobnosti jsem lépe pochopila své podřízené a poznala jejich silné a slabé stránky. A nejen jejich, ale i svoje.

Více deleguji své podřízené a díky tomu mi zbývá více času na důležité úkoly.

Užitečná byla výměna informací – svoje aktuální problémy můžete řešit v širším fóru lidí s podobnými zkušenostmi, kteří mohou pomoci radou nebo „nastavením zrcadla“. A skvělé bylo, že jsme mohli vše konzultovat přímo s lektory – odborníky na dané téma.