Efektivní komunikace se žadatelem o sociální službu

16 hodin (2 dny)

Termíny

29.11. 2017
29. - 30. 11. 2017 Přihláška

O kurzu

„První dojem dvakrát neuděláš“, říkaly naše babičky, a v sociálních službách to platí dvojnásob. Jednání se zájemcem (standard č. 3) bývá velmi často tímto prvním kontaktem a může zásadním způsobem ovlivnit další průběh služby – ať pozitivně nebo negativně – i dobré jméno pracovníka a zařízení na veřejnosti.

Pracovník, který umí vést rozhovor klidně a v příjemné atmosféře, cíleně, umí se správně zeptat a aktivně naslouchat, získá velmi rychle všechny informace, které potřebuje k profesionálnímu posouzení, zda je pro zájemce požadovaná služba vhodná, i k nastavení individuálního plánu případného budoucího klienta (propojení standardu č. 3 a 5).  V kurzu, který vede zkušená lektorka a inspektorka kvality, je maximálně 12 účastníků, aby byl dostatek prostoru si všechno, o čem se budete učit, prakticky vyzkoušet a natrénovat.

Co se v kurzu naučíte:

  • ujasníte si a přesně pochopíte požadavky kritérií standardu č. 3
  • prakticky si vyzkoušíte vedení rozhovoru se zájemcem a získáte tipy, jak efektivně a rychle zmapovat jeho skutečné potřeby
  • na základě zjištěných informací dokážete pro zájemce vybrat nejvhodnější službu a profesionálně mu poradit
  • dozvíte se, jak využít získané informace pro základ individuálního plánu případného budoucího klienta
  • budete profesionálnější, ušetříte čas a podpoříte dobré jméno svého zaměstnavatele

Pro koho je kurz určený

Rozsah kurzu

16 hodin (2 dny)

Místo konání

Diakonická akademie, Belgická 22, Praha 2

Akreditace

MPSV

Lektor/ka

Mgr. Lucie Bicková, inspektorka kvality

Doporučený počet účastníků

8 - 12

Cena

2 940 Kč

Manažer/ka kurzu

Anežka Dvořáková

Telefon: 739 320 671

E-mail: anezka.dvorakova@diakonie.cz

Čas konání

9:00 - 16:30 hod.

Reference od účastníků

Perfektní výklad, zajímavá organizace (zapojení do skupinové práce). Po kurzu vím, že se musím více zaměřit i na mimoslovní komunikaci, práci s tichem.

Oceňuji perfektní projev lektorky.

Připomenutí si, co je účelem jednání se zájemcem.

Praktické ukázky, zkoušení ve skupinkách a forma brainstormingu byla fajn.

Příklady dobré praxe – výměna zkušeností a zvyklostí z jiných služeb.

Zaměřím se na tvoření otevřených otázek.

Naše zapojování mi pomůže získané informace více zachovat v hlavě.

Paní lektorka je velmi příjemná odbornice.